10 خودرو ساز برتر نیمه نخست 2008

معیار ورود به لیست برترین های خودروسازی جهان تیراژ بالا در عین مطرح بودن کیفیت و نام کمپانی است ، زیرا تیراژ بالا ی تولید مستلزم وجود تقاضا و وجود تقاضا تایید کننده کیفیت خودرو های تولیدی یک کمپانی می باشند ، هندی ها و چینی ها با وجود در دست داشتن بازار بومی پر جمعیت و همچنین کشور های همسایه در حالی که می توانند بازار های بسیاری از کشور های در حال توسعه را با محصولات نه چندان با کیفیتشان پر کنند ، تا کنون راهی به این لیست پیدا نکرده اند .

آمار اعلامی رویترز پیرامون برترین های خودروسازی جهان در نیمه اول سال 2008 :

1- تویوتا با تولید 4 میلیون و 818 هزار دستگاه خودرو ( رشد 2.2 درصدی نسبت به زمان مشابه )

2- جنرال موتورز با تولید 4 میلیون و 540 هزار دستگاه خودرو ( کاهش 3 درصدی تولید )

3- فولکس واگن با تولید 3 میلیون و 266 دستگاه خودرو ( رشد 5.8 درصدی )

4- فورد با تولید 3 میلیون و 217 هزار دستگاه خودرو ( افت 6 درصدی تولید )

5- هیوندای موتورز کره جنوبی با 2 میلیون و 187 هزار دستگاه خودرو ( با رشد اعجاب انگیز 10.8 درصدی )

6- هوندا موتور با تولید 2 میلیون و 22 هزار دستگاه خودرو ( رشد 9.3 درصدی )

7- نیسان با تولید 2 میلیون و 14 هزار دستگاه خودرو ( رشد 9.7 درصدی )

8- پژو سیتروئن با تولید 1 میلیون و 697 هزار دستگاه خودرو ( رشد 0.5 درصدی )

9- رنو با تولید 1 میلیون و 326 هزار دستگاه خودرو ( 4.3 درصد رشد )

10- سوزوکی با تولید 1 میلیون و 283 هزار دستگاه خودرو ( رشد 6.4 درصدی تولید )

در رتبه بندی کشور ها هم ژاپن با حضور 4 خودروساز در لیست در رتبه اول و آمریکا با جنرال موتورز و فورد در رتبه ی دوم قرار دارد ، کره جنوبی و فرانسه هم دیگر سکان داران برترین های خودروسازی در جهان هستند .

و اما ایران :

ایران با دستیابی به تیراژ تولید نزدیک به 1 میلیون دستگاه در سال گذشته که عمده ی آن را تولیدات 96 درصدی خودرو توسط ایران خودرو و سایپا تشکیل می دادند به رتبه ی خوبی دست پیدا نکرد . امسال در حالی که رئیس جمهور و بسیاری مسئولان خودروسازی بحث بازار داخل را کنار گذاشته اند و سنگ حضور در بین 10 خودروساز برتر جهان را به سینه می زنند ، هر ماه شاهد افت تولید و یا ادامه دادن روند تولید سال گذشته هستیم ، صنعتی که به جز محصول پراید برای هر خودروی تولیدی دیگرش هر ساعت لنگ قطعه ای برای راه اندازی دوباره خط تولید است ، چگونه طی 5 سال می خواهد با ژاپنی ها و کره ای هایی رقابت کند که تولیدشان روز به روز در حال افزایش است ؟

تحریم و یا هر مشکلی در قطعه سازی ، بررسی مشکلات در پیچ و مهره مورد استفاده برای خودرو ها از نگاه به آینده برای حضور در بین برترین های جهان بسیار مهم تر است .

نظرات 12 + ارسال نظر
باران 29 شهریور 1387 ساعت 12:22 ق.ظ

سلام خسته نباشید. یه سوال دارم. آیا تصویر یا اطلاعاتی از پراید با بدنه جدید که بذرپاش قولشو داده دارید؟

فیس لیفت پراید تازه عرضه شده ، پراید 132 ... ولی منظور بذرپاش خودروی ملی سایپا بوده که سایپا 231 نام داره و قبلا با کد S81 از اون یاد می شد که روی پلت فرم پراید طراحی شده تا جایگزین پراید بشه .. البته ممکنه چیزی که شما می گید هم در راستای افزایش امنیت کابین پراید انجام شده باشه ...

[ بدون نام ] 29 شهریور 1387 ساعت 12:22 ق.ظ

نمی دونم چرا هرچی نظر می زارم نمی یاد

[ بدون نام ] 29 شهریور 1387 ساعت 12:24 ق.ظ

سلام
اندازه تبلیغ می خوام دقیقا اندازه خود لوگوی وبلاگ باشه
اندازش ۷۸*۱۳۴ هست.
اگه با اندازش مشکلی پیش می یاد بگید بهم تا با اندازه هایی که خودتون داده بودید یک فلش طراحی کنم. (اندازه کوچکتره)

امیررضا 29 شهریور 1387 ساعت 04:43 ب.ظ http://cars.miahblog.com

سلام
مطلب خیلی خوبی بود .
واسه من یه سوال به وجود اومده :‌ الآن ژاپن از لحاظ تعداد تولید اوله . آقای رئیس جمهور هم گفته ایران باید تا ۵ سال اول آسیا و تا ۱۰ سال اول دنیا بشه .
اگه این ها رو با هم مقایسه کنیم می فهیم ایران اگه اول آسیا بشه خود به خود اول جهان هم هست دیگه !!‌ پس یعنی ایران باید ظرف ۵ سال اول دنیا بشه !!!

باران 29 شهریور 1387 ساعت 08:52 ب.ظ

چند روز پیش خبری رو درمورد ورود پراید با بدنه کاملا جدید تا انتهای سال که متفاوت از s81 و 132 هستش به نقل از بدر پاش خوندم گفتم شاید شما اطلاعات بیشتری داشته باشید.
http://www.niazerooz.com/ShowNews.aspx?Id=15512

سلام و با عرض پوزش به خار کم اطلاعات بودن من در این زمینه که جواب نظر قبلیتون رو کامل ندادم ..
پروتون و سایپا تازه همکاریشون رو شروع کردند و قرار هم بوده سایپا تنها در زمینه طراحی همکاری کنه و موتور و سیستم فنی پای پروتون باشه و بازار فروش هم ایران ، از این لحاظ که به نفع پروتون هست ..
یاران خودرو هم این وسط از آب گل آلود می خواست ماهی بگیره که ژیشنهاد داد از موتور ملی ایران خودرو استفاده بشه .
ببینیند تو این مطلب می خونید که 132 هنوز نیومده وعده فیس لیفتش داده می شه .. این یعنی چی ؟
این قضیه رو بگیرید تا وعده خودروی تولیدی مشترک با پروتون .. سایپا تا از سد مسائل سیاسی همکاری با پروتون در مجلس نگذره قدرت فعالیت در زمینه این همکاری رو نداره ، این هم وعده هایی از جنس دولت نهمه که بذرپاش در دادنشون دست کمی از منطقی نداره ..
فعلا رونمایی از محصول 8 ساله طراحی شده و بیت المال حرام شده ی S81 پیشکش سایپا و در درجه دوم از خط خارج کردن پراید .
این جواب در راستای جواب به نظر شما نبود ولی چه کنم که حرف می آد !
حتما پیرامون این قضیه تحقیق می کنم ولی مطمئن باشید این طرح فعلا در حد یک حرفه و چیزی ارائه نشده ..

حسین 30 شهریور 1387 ساعت 12:12 ب.ظ

واقعا که تا ۱۰۰ سال دیگه هم جزو ۱۰ خودرو ساز برتر دنیا نمیشیم!!!!!!!!!
مرسی از مطلبه خوبت.

میلاد 31 شهریور 1387 ساعت 12:33 ب.ظ http://www.semnantuning.blogfa.com

سلام وبلاگ ژر محتوایی داری. مایل به تبادل لینک هستبد اگه هستید ما رو با نام ماشین بازهای سمنان لینک کنید و به ما خبر بدهید.

احسان 31 شهریور 1387 ساعت 01:30 ب.ظ http://highspeed5.blogfa.com

سلا امیرحسین جان.هم مطلب قبلیتون خوندنی و شیرین بود و هم این یکی.راستی به روز کردم.یه چیزی من بگم که هم قابل توجه همه دوستانی که نظر دادند هست و هم شما.شما دوستان گرامی باید به یه نکته توجه کنید که ایران اصلا خودرو ساز و تولید کننده نیست!!!!!!!!!مونتاژکنندس!!!!!!ما فقط یه موتور ملی زدیم که اللا قابل اعتماد نیست و به قول امیرحسین جان حتی برای سمند جوانان هم از موتور تقویت شده پژو سیتروئن استفاده کردیم!!!!پس نگید خودرو ساز ما اینجا واسطه هستیم و حالا حالا باید بدویم تا به مرحله خودرو سازی ملی برسیم.به عمر من و شما قد نمیده.خیلی ممنون از مطالب شیرین و خوندنیتون.الله یاورتون.

حسین 2 مهر 1387 ساعت 03:13 ب.ظ

سلام
شما با این همه بازدیدکننده میتونی راحت کسب درآمد کنی کافیه چندتا تبلیغ تو وبلاگت بزاری اون وقت با هر کلیکی که بازدیدکننده هات روی تبلیغات کنند 60 تومان به حساب بانکیت ریخته میشه تازه میتونی زیر مجموعه هم جمع کنی اونوقت با هر کلیکی که روی تبلیغات زیرمجموعت بشه یه پورسانتی هم به شما تعلق می گیره .
در کل بدونه هیچ خرجی به پوله خوبی می رسی و هر چی بگذره این درآمد بیشتر می شه تو وبلاگم کامل توضیح دادم بیا بخون بعد تصمیمتو بگیر فقط فرصتو از دست نده هر سوالی هم داشتی بپرس من در خدمتم .از توی همون وبلاگم میتونی ثبت نام کنی .
weblog : www.moneyforit.blogfa.com
email : hossein_jarge@yahoo.com

مصطفی 2 مهر 1387 ساعت 10:38 ب.ظ http://pom.ir

تازه کجاش رو دیدی قراره پیکان هم دوباره تولید بشه ... به من یه سر بزن :)

جواد 3 مهر 1387 ساعت 02:25 ق.ظ http://www.mashine.blogfa.com

سلام.اگه میخوای بدونی بازده واقعی یعنی چی،پست افسانه رو مطالعه کن.میدونستی با یه موتور ۲ لیتری و یه توربوشارژر میتونی ۲۷۱ اسب بخار نیرو بگیری؟

فرشاد 3 مهر 1387 ساعت 10:59 ق.ظ http://www.farpic.blogfa.com

سلام.
امیدوارم حالتون خوب باشه.
وبلاگم رو به روز کردم.
منتظر نظرتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد