یک فرصت برای خودرو نویس شدن

در هر انسانی غریزه ی حرکت به سوی چیزی وجود داره ، این غریزه تا زمانی که سرکوب بشه هیچ نتیجه ای به همراه نداره .. اما کسانی که وارد عمل می شوند به اون غریزه اجازه دادن تا آزادانه درونشون قدرتمند بشه ! من به این دسته از انسان ها می گم موفق !

خودرو از اون دسته موضوعات نیست که بشه گفت علاقه مندان و صاحب نظران خاصی داره ، شاید از بحث فوتبال هم بیش تر بحث کننده و کارشناس ( چه حرفه ای و چه غیر حرفه ای ) داشته باشه .

در این میان وظیفه ی رسانه های خودرو که در چند سال اخیر نقش بسیار پر رنگی در اخبار اقتصادی پیدا کردند ، مطمئنا بسیار پر رنگ تر از گذشته است ، خودرونویسان در بسیاری موارد به صنعت خودرو جهت می دهند و به گونه ای زبان دلسوزان و تلاشگران برای اعتلای صنعت خودرو در کشور هستند . عشق به ایجاد تغییر در نگرش و مطلع نگه داشتن مردم از مسائل روز جهان خودرو و صنعت خودرو در کشور است که قلم خودرونویس را همیشه قدرتمند و موثر نگه داشته .......

به هیچ وجه این ادعا رو در خودم پرورش ندادم که من یک خودرونویس هستم .. درسته چند ساله که اینترنتی می نویسم و رشد نویسندگی عمومی نداشتم .. اما مخاطبان خاصی دارم و تازه واردی به دنیای نشریات خودرو هستم ، جایی که دیگر موتور جستجویی نیست که مخاطب را به نوشته ی تو راهنمایی کند ، آن جا اگر خوب بنویسی می خوانند ، موثر بنویسی تاثیر می گیرند ، زیبا بنویسی تشویق می کنند و اگر با دل بنویسی یک خودرونویس هستی .

نسل خودرونویس کنونی بیش تر در تلاش است تا زخم های گوشه و کنار صنعت خودروی خسته ی ما را پیدا کند در راستای بر طرف شدنسان تلاش کند ، راهکار و تلنگر از خودرونویسان ، تلاش برای اجرا از خودروسازان و مسئولین .

اما جوانان و نوجوانان امروزی بیش تر به مسائل فنی ، اسب بخار ، موتور وی شکل ، میزان مصرف و از این قبیل مسائل فنی توجه می کند .. مجله ی بزرگ ماشین که سال هاست در این راستا تلاش کرده مخاطبان زیادی را به کسب تجربه و اطلاعات بیش تر پیرامون این مساله تشویق می کند .

اما بسیاری پس از کسب اطلاعات و خواندن مقالات رنگارنگ و حجم موتور های فضایی تنها به زندانی کردن اطلاعات در ذهنشان می پردازند اما یادمون باشه از هر داشته ای می شه سودی برداشت کرد .

اگر شما و یا هر فرد دیگری از اطرافیانتون توان خودرو نویس شدن و روی کاغذ آوردن آنچه می دانید رو در خودش حس می کنه و تا به حال اقدام به عملی کردن این غریزه نکرده .. الآن وقتشه ، خودرونویسی در مطبوعات و اینترنت صنعت نو پایی هست که نیاز به ریشه بزرگتر برای آوردن محصول بهتر داره .

از این همه حرف و حدیث برای تشویق شما دوستان برای خودرونویس شدن که بگذریم به قصد اصلی من از نوشتن این مطلب و قرار دادن تبلیغ دائمی اون در قسمت تبلیغات وبلاگ :

اگر می خواهید شروع به نوشتن کنید :

اول تکلیف خودتون رو معلوم کنید که می خواهید پیرامون خودروسازان داخلی و صنعت خودروسازی داخلی بنویسید یا عشق نوشتن در مورد بنز و بی ام دبلیو و یا حتی خودرو های به اصطلاح عضلانی آمریکایی را دارید !

اینترنت و کمی زبان انگلیسی تنها چیزیه که شما در ادامه کار به اون نیاز دارید ، شک نکنید از کوچکترین محصول تا معروف ترین آن ها ، از سایز لاستیک تا اسم پدر طراحشون رو می تونید در اینترنت پیدا کنید .

اگر داخلی می نویسید و دوستانی دارید که اطلاعات و تصاویر ناب و کمیابی در اختیار شما قرار می دهند بهترین فرصت را دارید تا همه را حیرت زده کنید و مطلب جذاب و داغتان را برای اولین بار با قلم خودتان بنویسید ( پیرامون اتفاقات و محصولات تولیدی در صنعت خودروسازی ایران )

ماهنامه خودرو امروز مقصد اونایی هست که فکر می کنند از همه بهتر می نویسند

مقالاتتون رو پیرامون جدیدیترین محصولات داخلی و یا خارجی به آدرس ایمیل من بفرستید :

ahbarkhordari@gmail.com

اگر خوب بنویسید انتخاب می شید و اگر هم مشکلاتی در کارتان وجود داشته باشد ، شما رو تنها نمی ذارم و برای رفع مشکلات همراهیتون می کنم ...

دوستان وبلاگ نویس عزیزی  که تمایل دارند تبلیغ این مطلب رو در وبلاگشون قرار بدن تا استعداد های خودرو نویسی از هر دری بتونن در این رقابت شرکت کنند لطفا در قسمت نظرات اعلام آمادگی کنند .

اگر قصد دارید از امروز شروع کنید در قسمت نظرات بگید تا منتظر مطلبتون باشم !

یک گام به جلو .. موفق باشید .. !!

نظرات 22 + ارسال نظر
عشق ماشین (حامد) 22 شهریور 1387 ساعت 03:52 ب.ظ http://www.topspeed.blogfa.com

من هم دوست دارم مقاله بنویسم. البته به قول شما بیشتر عشق اسب بخار و موتور وی شکل و اینجور چیزا هستم اما تازگیا درباره ی نحوه ی کار موتورها و همچنین خودروهای وارداتی هم یه کوچولو مطلب می نویسم.
حالا چجوری باید شروع کنم؟؟؟؟؟

سلام ..
جواب شما رو در وبلاگتون دادم ..
اما دوستانی که این جواب رو می خونند :
سعی کنند از منابع اینترنتی در نوشتن مطالب حداکثر استفاده رو بکنن ، چاشنی انشاء خوب می تونه در تنظیم یه مقدمه و موخره خوب برای مطلب موثر باشه تا خواننده جذب آنچه می نویسید بشه .
سعی کنید مستقیم و سریع همه ی اطلاعات فنی خودرورو تو 2 خط ننویسید و در خلال مطلب جداگانه به هر موضوع برسید ..

اگر قصد نوشتن مطلبی رو دارید .. در قسمت نظرات اطلاع بدید تا منتظر مطلبتون باشم ..

حسین 23 شهریور 1387 ساعت 09:37 ق.ظ http://efs.pib.ir

سلام دوست عزیز من دوست دارام با شما تبادل لینک کنم اگه دوست داشتی به ما سر بزن اگه خوشت اومد با هم تبادل لینک کنیم ممنون میشک

فرشاد 23 شهریور 1387 ساعت 11:10 ق.ظ http://www.farpic.blogfa.com

سلام ایمیلاتون رو چک کنید.

max 23 شهریور 1387 ساعت 12:11 ب.ظ

علاقه زیادی دارم برای نوشتن مقاله اما بی تجربه در این کار

حامد 23 شهریور 1387 ساعت 03:01 ب.ظ http://www.topspeed.blogfa.com

منم مقالم رو آماده کردم. جوووون حامد تا آخر بخونیدشااا کلی براش زحمت کشیدم ستون فقراتم ۶۰ درجه خم شده )):
حتما بخونیداااا نظرتون رو هم برام بفرستید خیلی ممنون می شم.

حامد 23 شهریور 1387 ساعت 03:02 ب.ظ http://www.topspeed.blogfa.com

آلان به میلتون فرستادم

محمد 23 شهریور 1387 ساعت 05:44 ب.ظ http://Www.Love.Blogsky.Com

می تونیم با هم تبادل لوگو یا تبادل لینک داشته باشیم؟

hossein 23 شهریور 1387 ساعت 05:47 ب.ظ http://efs.pib.ir

منم لینک شما رو قرار دادام
میشه اونو کنید گلچین مطالب مفید اینترنت

سازدل 24 شهریور 1387 ساعت 12:34 ق.ظ http://Www.Love.Blogsky.Com

سلام امیر حسین جان.
از این همه محبت شما سپاسگذارم.
من دوست دارم تو وبلاگ شما تبلیغ وبلاگم و با استفاده از لوگوی وبلاگ داشته باشم. می تونم بپرسم امکانش هست؟ و شرایطش چیه؟ آخه قبلا که اومدم دیدم سفارش تبلیغ قبول می کنید و تلفن تماس گذاشته بودید . اما حالا نیستش.
اگه می شه بهم یه کوچو بگید بدونم اصلا می شه یا نه، اگه می شه شرایطش چیه عزیزم.
مرسی عزیزم. شمارو با اسم اتومبیل ایران لینک کردم، تقابلا تاگوشه ای از لطفتون و جبران کرده باشم.

با تشکر، محمد

علیرضا محرری 24 شهریور 1387 ساعت 09:27 ق.ظ http://sonyericssonn.blogfa.com

سلام امیرحسین جان.
من مواردی رو که خواستی در همین قسمت نوشتم.در مورد این خودرونویس شدن هم بدم نمیاد امتحان کنم چون در این زمینه من علاقه دارم و موضوع وبلاگم هم به خاطر عدم استقبال تغییر دادم وگرنه همون موضوع اتومبیل رو ادامه می دادم.در ضمن من این لوگو رو در وبلاگم قرار می دم .
موفق باشی...

امیررضا 24 شهریور 1387 ساعت 12:05 ب.ظ http://cars.miahblog.com

سلام
به موضوع خوبی اشاره کردی فکر کنم وقتشه که کم کم به یک اتحاد در امر خودرونویسی رسید و سطح نوشته ها رو بالاتر برد .
کد لوگو رو اگه ممکنه به منم بفرست .

جواد 25 شهریور 1387 ساعت 02:20 ق.ظ http://www.mashine.blogfa.com

سلام.مطالبت رو از یه ماه پیش دنبال میکنم و امیدوارم یه روز بتونم مثل تو بنویسم.اما فعلا کم تجربه هستم.پس برات ارزوی موفقیت میکنم.وبم رو ببین و اگه مایل بودی لینکم کن.من لینکت کردم.

سلام ..
شما هم موفق باشید .

باران 25 شهریور 1387 ساعت 05:44 ق.ظ

من که خودم نمی تونم خودرونویس بشم ولی برا این کار جدیدتون آرزو موفقیت می کنم

شما لطف دارید ..
من هم برای شما آرزوی موفقیت می کنم .

عشق ماشین 25 شهریور 1387 ساعت 08:56 ق.ظ http://www.topspeed.blogfa.com

پس چرا نظرت رو نمی گییی؟؟؟؟؟؟؟
خیلی وقته مطلبمو فرستادمااااا

فرزاد برخورداری 25 شهریور 1387 ساعت 12:51 ب.ظ http://www.barkhordary.blogfa.com

امیر حسین جان...

با نیرو و پشت کاری که در شما میبینم ، رسیدن به قله های موفقیت را دور از دسترس نمیبینم و امیدوارم که تلاش بنده هم در این راستا مثمر ثمر واقع شود .

محمد رضا 25 شهریور 1387 ساعت 01:59 ب.ظ http://carmrt.blogfa.com

سلام
تمام مقاله هایی که تو وبلاگم مینویسم خودم ترجمه و برگردان میکنم
اونا رو به ایمیلتون ارسال کنم ؟؟

محمد رضا 25 شهریور 1387 ساعت 02:45 ب.ظ http://carmrt.blogfa.com

سلام
بسیار ممنونم از نظر لطف شما ...

م.عبدالهی 25 شهریور 1387 ساعت 08:53 ب.ظ http://autoblog.blogfa.com

سلام
مطلب خوبیه اگه لطف کنی کد لوگو رو بدی من هم اون رو تو وبلاگم قرار میدم

موفق باشی
....

؟ 30 شهریور 1387 ساعت 09:57 ب.ظ

سلام
من قبل از این خیلی سعی کردم تا خودرو نویسان را کنار هم جمع کنم تا بتونند یک وب قدرتمند با محتوای عالی راه بندازن.
اصولآ به مجله های اینترنتی بزرگ انگلیسی زبان توجه داشتم و میخواستم چنین چیزی را با همکاری خودرو نویسان راه اندازی کنم.
اما به دلیل نداشتن اعتبار کافی بین خودرو نویسان موفق به چنین کاری نشدم.
حالا که شما دست به همچین کاری زدید، بهتره که( اگه شما قابل دانستید) با شما همکاری کنم.
رزومه:
کم و بیش تجربه خودرو نویسی دارم.
در ضمینه طراحی وب و استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می تونم کمک کنمhtml, css,css hack,java script
در ضمن تجربه کافی برای نگه داری host واستفاده ازmambo,joomla,wordpress,smf,phpbb را دارم
من در حال حاضر فوق دیپلمه مکانیک خودرو هستم و در حال ادامه تحصیل
از لحاظ زبان انگلیسی در حدی هستم که به قول معروف گلیم خودمون را از اب بیرون بکشیم
همیشه میلم رو چک میکنم اگه قابلیت همکاری را داشتم برام میل بفرستین

میثم ولی زاده 6 مهر 1387 ساعت 12:55 ب.ظ

سلام منم دنبال یه فرصت میگشتم که بتونم شروع کنم و به حمایت شما نیازمندم من کلی اطلاعات در مورد صنعت خودروی داخل دارم و دانشجوی مهندسی مکانیک هستم خوشحال می شم بتونیم با هم همکاری داشته باشیم امیر حسین جان.منتظر جوابتم

man ham payamhaye mesle baghie doustan daram az inke
finglish neveshtam ozr khahi mikonam

نیما 6 خرداد 1388 ساعت 06:12 ب.ظ http://iransuv.mihanblog.com

من مدیر وبلاگ IRANSUVهستم و آماده ی هرگونه همکاری میباشم.
ارزش و علاقه ای که به این کار دارم نشانگر شوق و سلیقه ای است که در این ضمینه به کار برده ام که آن را میتوان در وبلاگم که به صورت روزانه آپ میشه و تقریبا نویسنده ی اکثر مطالب خودم هستم(در صورت نوشتن نام نویسنده) دید.در صورت رضایت به من خبر بدهید یا ای میل کنید.همچنین حاضر به همکاری در سطح گسترده و نشریات نیز میباشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد