فرازی بر تویوتا در ایران

 یاد اون دوران بخیر که با پیکان جوانان حال می کردیم و پراید حکم کمری این روزا رو اون موقع داشت .. به هر حال شاید روزی برسه که بگیم یاد اون روزی که  با پرادو حال می کردیم و کمری و آزرا تو ایران بودن بخیر ..

شرکت خصوصی ایرتویا از سال 83 اقدام به واردات تویوتا به کشورون کرد که ابتدا به صورت محدود بود که با تعدیل قیمت تونست این کمپانی تو دل برو رو بین ایرانی ها جا بندازه ..

مطمئنا برای یک شهروند ساده این محصولات به سه قسمت عمده و فراگیر تقسیم می شه که متشکل از پرادو و کمری و کرولا هست ولی باید بدونید که این شرکت در حدود 8 مدل از خودرو های تویوتا را وارد کشور می کند که پیش بینی می شه فروش خوبی هم داشته باشه .

هیلوکس ، کمری،کرولا،لندکروزر و پرادو از جمله محصولات حال حاضر این شرکت می باشند که در آینده نزدیک امید است محصولات جدید و خوب دیگری نیز به کشورمون وارد بشه ..!!

ولی بد نیست نگاهی تجملی به مشخصات ارائه شده از یک تویوتا در اروپا داشته باشیم در مقایسه با تویوتا های داخل کشور و رضایت عمومی از یک محصول بر گزیده تویوتا در اروپا :

 

تویوتا کرولا :

قیمت در اروپا

16- 14میلیون تومان (منبع : سایت تویوتا)

قیمت در ایران

دنده ای : 26 میلیون تومان – اتوماتیک : 27میلیون و 200 هزار تومان(منبع:ایرتویا)

ظرفیت موتور

1800 سی سی

قدرت

126 اسب بخار

مدل ها

LE – S - CE

خودرویی که تقریبا بین محصولات تویوتا با کمترین استقبال مواجه شد در حالی که خیلی ها اون رو رقیب سوناتا و زانتیا می دونن و خیلی از طرفداران پرو پا قرص زانتیا اون رو حتی جزو خودرو ها شمال شرایط این گروه به شمار نمی آرن .. این در حالی است که در اروپا و سایت ها و خودروشناسان همگی این خودرو را با محصولاتی همچون پونتیاک ، سترن،فورد و شورلت مقایسه می کنند و مدل 2006 این خودرو سال گذشته از سرف سایت" کار بی سی" به عنوان خودروی ششم سال معرفی شد .

این خودرو در ایران در دو مدل دنده ای و اتوماتیک عرضه می شود .

لازم به ذکر است خودرو های تولیدی که در اروپا به فروش می رسند محصولات کمپانی های تویوتا در آمریکا وکانادا هستند و بدون محاسبه ی تعرفه قیمت گذاری شده اند .

 

تویوتا کمری گرند 3  :

کاملا معرف حضور همه هست .. با آیرودینامیک بسیار قوی و در عین حال طراحی بسیار زیبا و چشم گیر . عضو همیشگی و برتر جدول برتین خودرو های جهان ...  این خودرو مدت زیادی است که به صورت نسلی در حال تولید است در حالی که هنوز مدل های 94 و 93 این خودرو مورد استفاده مردم است و هنوز کارایی پیشین خود را حفش کرده..!!

قیمت این خودرو در کشور 35 میلیون و 800 هزار تومن هست .

 

این هم رده بندی مربوط به 5 خودروساز برتر جهان : بر اساس فروش سالیانه (دستگاه خودرو)

1- جنرال موتور: 8.537.000    

2- تویوتا: 6.750.000             

3- فورد: 6.490.000                 

4- فولکس واگن: 4.948.000   

5- دایملر کرایسلر: 4.540.000

یک گام به جلو...موفق باشید..!!

اینجا بنویسید !!

سلام ...

(*تذکر : این مطلب به پست قبلی مربوط می شه که خلاصه ی اون مربوط به" ترین های خودروی ایران در سال گذشته" هست)

خدایی باید به این بیننده ها افتخار کنم .. نمی دونم چه جوری ولی جدا دم همه ی اونایی که تو مسابقه ای که ترتیب داده بودم منو همراهی کردم گرم .. وقتی هر روز نظرات و ترین ها رو چک می کردم باور کنید خیلی خوشحال و شاد می شدم .. نه بخاطر اینکه نظراتم زیاد شدن ..بلکه بخاطر با محبت بودن دوستان وبلاگی ام..!!

راستی جاتون خالیقزوین بودم..جای شما هم حال کردم..!!

ان شاء الله بتونم جبران کنم ولی یه مساله ای..به خدا هر کاری کردم یکی از این ترین ها رو به عنوان بهترین انتخاب کنم نشد .. !!

و حالا اصل مطلب :

ترین های بینندگان وبلاگ

آقا علیرضا – وبلاگ سونی اریکسون : ایمن ترین : مگان افتضاح ترین : پراید

آقا محسن امیدواری – وبلاگ گالری سنتر : جوات ترین : سمند ال ایکس لش ترین(!!) : ماکسیما – اصیل ترین: مگان

آقا محمد  : ناهمگون ترین طرح خارجی :‌ ۲۰۶  - SDضایع ترین :‌ New P.K -  با ارزش ترین :‌ ۲۰۶ تیپ ۵ - با حال ترین :‌ پرادو – بی لیقات ترین مدیر عامل : مدیر عامل هیوندای به خاطر اختلاص !!

دری وری – وبلاگ دری وری : ضد حال ترین : پژو 405

آقا امیرحسین – وبلاگ گالری سنتر : عجیب ترین : ۲۰۶   SD

پریسا خانم – وبلاگ طپش باغ : مدل دارترین خودرو: سمند ( سورن. سریر. کوپه. ۸۶. پردیس. زوبین. جوانان) (!!!!!!!!)

دخترانه ترین ماشین : ماتیز

از دوست عزیزم مهیار جان .. وبلاگ قل قلیزم هم متشکرم ..!!

 

در کارایران بنویسید

به خدا چیز قابل داری نیست.. به ذهنم رسید که این وبلاگ رو گروهی کنم ..

هر وقت به کسی این پیشنهاد رو دادم به من گفته که من تخصصی تو ماشین ندارم .. واقعا شما فکر می کنید ما ماشین نویسا از حفظ مقاله می نویسیم.. بابا ما هم مثل شما ییم .. ماهم از منابع استفاده می کنیم.. پس بدونید ماشینی نوشتن راحته .. ولی خوب نوشتن سخته  !!

دوستانی که تمایل دارند و یا توانایی آپ دیت کردن این وبلاگ برای یه بار در هفته رو دارن و می تونن پای ثابت وبلاگ باین و یا اگه کسی رو سراغ دارید .. حتما در قسمت نظرات ایمیلشون رو بزارن تا من شرایط نویسندگی و ایمیل دعوت نامه رو براشون بفرستم ..

این طرح به دو صورت نویسندگان افتخاری و نویسندگان ثابت صورت می گیره که نویسنده افتخاریش نیاز به توضیح نداره .. همین فردا برای من یه مطلب ماشین ایمیل کنید من با نام خودتون می زارم ..!! ولی اگه واقعا دوستدارید اینجا بنویسید به عنوان نویسنده ثابت  .. فعلا ایمیلتون رو بدید تا بعد..!!

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!