206 در شش تیپ

تو بازار بل بشوی خودروی ایران خبری نیست  و به همین دلیل یه مطلب ساده در مورد مقایسه تیپ های شش گانه ی 206 رو می نویسم  امیدوارم برای کسانی که قصد خرید این خودرو رو دارند و تفاوت بیت تیپ های این خودرو رو به طور دقیق نمی دونند مفید باشه..!!

 

تیپ یک :

206 تیپ یک به غلط در میان مردم با نام تیپ 2 شناخته می شود در حالی که تیپ 2 خود جزو کانسپت های ایرانخودرو بشمار می رود و تعداد محدودی از آن تولید و عرضه شده ولی تیپ یک از اوایل سال 1380 و پس از پایه ریزی واردات 206 به ایران تولید شد .

این تیپ از امکانات خاص و در خور توجهی برخوردار نمی باشد و تنها در بازه ی زمانی ای که بازار خودروی ایران احساس نیاز به این خودرو داشت با امکانات جدیدی که هم اکنون از پیش پا افتاده های یک خودرو به شما می رود به بازار عرضه شد .

 

تیپ دو :

تیپ 3 منهای ترمز ای بی اس ، به نوعی ارقاء  یافته ی مدل پیشین است و از سیستم کنترل مالتی پلکس بهره می برد ، موتور 1400 سی سی و 75 اسب بخار از مشخصه های فنی این خودرو هستند در ضمن این خودرو در بازه زمانی 81 تا 82 به بازار به صورت محدود عرضه شد .

 

تیپ سه :

خودرویی نه چندان قدرتمند و مناسب برای رفاه دوستان چون این مدل از لحاظ فنی بسیار شبیه تیپ دو هست ولی از لحاظ امکانات داخلی  میشه یه خودروی  خانوادگی مناسب از لحاظ قیمت و امکانات محصوب بشه .. سیستم صوتی "کلاریون" به همراه ساپورت باند های "گود منز" ، ترمز ای بی اس و دو کیسه هوا .

مشخصه ظاهری که از این تیپ به بعد اون ها رو از مدل های قبلی متمایز می کنه سه پشت سری برای سرنشینان عقب هست .

 

تیپ چهار :

تحولی در تیپ های 206 با موتور 1600 سی سی ، 16 سوپاپ و قدرت 110 اسب بخار ، حالا می شه یکم با این مدل راه اومد .. حس گر باران ، محفظه زیر صندلی شاگرد ، و از همه مهمتر سر هم شده در ایران ، این خودرو از اون خودرو هایی هست  که درس خوبی به جاده ساز های ما داده ، سیستم تعلیق این تیپ مخصوص جاده های اروپایی بود ولی زمانی که وارد کشورمون شد تاب مقاومت در برابر سیل حملات چاله چوله های نسبتا محترم رو نداشت در نتیجه مشکل زا شد ، یارو تو اروپا از صافی جاده فنربندی ماشینش می پوسه باید سال به سال عوضشون کنه اونوقت ما اینجوری..

 

تیپ پنج :

 خودرویی قدرتمند و با امکانات ، ترمز ای بی اس ، ایر بگ، ارتفاع کمتر و شتاب صفر تا صد در 10 ثانیه ، همچنین در مقایسه با رقبای نه چندان رقیب ، این خودرو با قیمتی بسیار کمتر از مزایای بیشتری حتی نسبت به مدل های دو برابر قیمت خودش در قدرت از جمله مزدا 323 با دو برابر قیمت داره .

 

تیپ شش :

تیپ پنج ارتقاء یافته با سیستم گیربکس جدید و محصول کمپانی پورشه ، ایده آل برای جاد ههای تهران و قابلیت انتخاب سیستم تعویض دنده اتوماتیک و مانوال .

 

معیار های انتخاب مدل های 206 رو باید بر این اساس قرار بدید تا بتونید تیپ مورد نظر خودتون رو بهتر انتخاب کنید ، امکانات فنی خودرو رو در درجه اول مد نظر قرار بدید و مشخص کنید که آیا شما خودرویی قدرتمند نیاز دارید یا با یک ماشین ساده ی شهری هم راحتید ، در درجه دوم امکانات رفاهی مورد نیاز خودتون رو در نظر بگیرید هر دوی این اصول رو با در نظر داشتن بودجه ی خرید خودروی بسنجید و مطئن باشید یکی از تیپ های 206 تامین کننده این نیاز ها خواهد بود .

در ضمن قیمت ها هم به قرار زیره :

تیپ ۲ : ۱۱۰۰۰۰۰۰   تیپ۳ : ۱۲۰۰۰۰۰۰   تیپ ۵: ۱۳۲۰۰۰۰۰  تیپ۶ : ۱۴۵۰۰۰۰۰    قیمت دو تیپ دیگر به علت کمیاب بودن در دسترس نیست.

 

لینک های مرتبط با مطلب :

۲۰۶ سی سی

۲۰۶ طراحی شده توسط آی بی هر دیزاین

۲۰۶ صندوقدار رو باز محصول فرانسه

۲۰۶ اس دبلیو استیشن..تولید محدود

پوستر تبلیغی ۲۰۶ سدان 

یک گام به جلو..موفق باشید..!! 

 

پاژن 3000

تو این بازار شیر تو شیر خودروی ایران کمپانی خودروسازی  مدعی زیاده ، خیلی ها فقط برای مدت کوتاهی سر زبون ها بودن و بعد به فراموشی سپره شدن مثل خودروسازی مرتب که با پروژه نا موفق موسو ( از لحاظ نظرات مردم) وراد بازار شدند و تصمیم به ادامه کار داشتند ولی به صورت محدود تصمیم به ادامه کار گرفتند ، محصول جدید خودرو سازی مرتب (البته خیلی هم جدید نیست) که حدود  50 سال هست که ایرانی ها با این خودرو آشنا هستند ولی یه جور دیگه اش رو دیدن .

چکیده ی مشخصات فنی پاژن 3000

 

نوع موتور

V6

حجم موتور

3000 سی سی

تعداد سیلندر

6

ظرفیت

9-12 نفر

این خودرو محصول ارتقاء یافته ی لندروور انگلستان است که جزو خودرو های قدرتمند کلاس شاسی بلند ها محصوب می شه ولی متاسفانه این محصول هم بر اساس تحقیقی که کردم بین خریداران محبوبیتی نداره و اکثرا از خریدش پشیمونند .

این خودرو رو معمولا کسی به منظور استفاده برای مقاصد شخصی نمی خره مگه این که به قدرتش احتیاج  داشته باشه  ولی معمولا این خودرو به ارگان هایب مختلف فروخته می شه که اکثرا نسبت به دلیل موارد زیر از این خودرو ناراضی بودند :

بدنه ی خودرو خیلی ضعیفه ، امکانات داخلی بسیار ضعیف و بی کیفیت هستند و صدای داخل کابین خیلی محسوسه .

ولی در کل از قدرت خودرو رضایت دارند .

نکته ناراحت کننده اینه که باید این خودرو رو به نام یک خودروی ایرانی بشناسیم ، درسته که پاژن 3000 نقاط قوت زیادی داره ولی در کل رضایت مشتری و رضایت عمومی جامعه از یک محصول مهم ترین اصله ..

یک گام به جلو..موفق باشید..!!