خودرو ها هم سانسور می شوند

 

مدتی بود در  طی پخش یکی از سریال های تلویزیون می دیدم که لوگوی خودرو سازها رو شطرنجی می کنند ، اولش فکر کردم شاید سیاست این سریال اینجوری باشه که با این حرکت نه چندان جالب بخواد جلوی موج تبلیغاتی نا خواسته رو بگیره ..

این موج سانسورمانند سریال های دیگه رو هم تحت تاثیر خودش قرار داد در ابتدا طرحی در یک سریال به نظر می رسید اما حالا مطمئنا مربوط به شورای سیاست گذاری صدا و سیما می شه .. این طرح و حرکت در سانسور کردن لوگوی خودرو سازان کمی تا قسمتی غیر منطقی و فکر نشده به نظر می آد ..

این توهین به شعور مردمه که آرم پژو روی پژو 206 رو در فیلمی شطرنجی کنند ، و آرم سیتروئن جلوی زانتیا رو محو کنند . این حرکت جلوه ی ظاهری فیلم رو تحت تاثیر قرار می ده و از همه مهم تر نظر بیننده رو بیش تر به لوگوی و آرم خودرو جلب می کنه !!

حداقل برای من اینجوری بوده که با سانسور کردن آرم خودرو بیش تر مشتاق شدم به خودرو و شرکت سازندش توجه کنم ، شاید در گذشته که این حرکت ها انجام نمی شد آنچنان حساسیت نسبت به خودرو های موجود در یک فیلم نشان نمی دادم . اما اینجا با طرحی رو برو هستیم که انگار داره معکوس جواب می ده و نه تنها هیچ سودی نداره بلکه چهره فیلم ها رو هم تحت تاثیر قرار می ده .

دیگه این روز ها پژو و زانتیا و یا حتی پروتون برای مردم ایران از علی دایی هم معروف تر هستند .. یکم کوتاه بیاید .

البته ممکنه این نوع سانسور ناشی از اعتراض برخی خودروساز ها باشه که اون هم منطقی به نظر نمی رسه .. حالا فکرش رو بکنید فیلم سازی بخواد یک شات از خیابانی رو در فیلمش داشته باشه ، باید متخصصانی رو استخدام کنه تا آرم تمامی خودرو های موجود در تصویر رو سانسور کنند .. البته در اون صورت شاید از موج تبلیغات نا خواسته جلوگیری کنه ..!! برای این که کار از محکم کاری عیب نکنه و خودرو یی که داره ازش تو یک فیلم استفاده می شه رو کسی نشناسه می شه چراغ و بدنه و بهتر بگم کل خودرو رو شطرنجی کنند .

 

نظر شما چیه ؟

 

یک گام به جلو...موفق باشید..!!

فیات سی ینا، امید فیات در ایران

فیات سی ینا:

سی ینا در 4 نسل توسط فیات ایتالیا به بازار های کشور های در حال پیشرفت جهان عرضه شده ، این خودرو که سدان فیات پالیو می باشد برای نخستین بار در سال 1996 در کارخانه فیات در برزیل طراحی و عرضه شده  و هم اکنون نیز در کشور هایی همچون آرژانتین،لهستان،ترکیه،برزیل،هند،آفریقای جنوبی، چین ، ویتنام،کره شمالی و مصر تولید می شود .با این وجود سی ینا توانسته همچنان مشتریهای خود را حفظ کند .

سی ینا بیش تر با عنوان سدان پالیو شناخته می شود و تا کنون هم پای پالیو حرکت کرده ولی پس از عرضه مدل فیس لیفت سی ینا در سال 2007 این محصول فیات شروع به فاصله گرفتن از فیات پالیو کرد . به زعم مشتری ها ، با کیفیت ترین سی ینا ، مدل آلبیا ( نام سی ینا در اروپا) است و بی کیفیت ترین آن مدل تولیدی در هند است .. ببینیم مدل تولیدی در بنیان توسعه صنعت خودرو پارس ( تاپکو ) چه جوری از خجالت مردم ایران در می آد !

تصاویر کامل ، مشخصات و بررسی فنی فیات سی ینا در ادامه مطلب

آمار تولیدی فیات سی ینا در برزیل بر اساس تقاضا در طی 3 سال 40 هزار دستگاه افزایش داشته به گونه ای که هم اکنون 81 هزار دستگاه سی ینا در سال در برزیل تولید می شود .

لازم به ذکره مردم جهان بر اساس تبلیغات فیات ، سی ینا را با ظاهر کوچک ، قیمت کم و مصرف منطقی می شناسند .

ادامه مطلب ...