چری QQ6

 

تا کنون چندین طرح برای تولید خودروی ارزان قیمت در کشور اجرا شده است که یکی پس از دیگری با مشکلات خاص خود مواجه شده اند و شرایط به گونه ای رقم خورده که خودروسازار چاره ای جز بالا بردن قیمت خودرو های مذکور را نداشته اند ، از جمله این پروژه ها می توان به تولید ال نود اشاره کرد که نه تنها نیاز های بازار خودرو را از نظر مفهوم یک خودروی ارزان قیمت برآورده نکرده بلکه اکنون نیز موجب برخی اختلالات در بازار خودرو شده است ... در همین راستا سایپا در نظر دارد خودروی ملی خود را تا سال دیگر با کد S81 به بازار ارائه دهد ، این در حالی است که زمزمه های همکاری ایران خودرو با کمپانی چری چین از دو سال قبل به گوش می رسید ، چری اولین تجربه ی خود را در ایران با همکاری مدیران خودرو کرمان آغاز کرد تا محصولی جایگزین دوو ماتیز را به ایران عرضه کند .

هم زمان با آغاز به همکاری ایران خودرو و چری چین کمپانی خودروسازی دیگری در کانادا نیز خواهان بستند قرارداد مشابه با چری چین شد تا اولین تجربه همکاری با چری را با تولید محصولی با نام QQ6 (کد S21)  داشته باشد، QQ6 یکی از جدیدترین محصولات چری می باشد که در سال 2006 برای اولین بار به بازار های چین عرضه شده است .

 

معرفی QQ6 :

 

چری QQ6 خودرویی 4 درب و سدان می باشد ، این محصول برای اولین بار در سال 2006 به بازار عرضه شد . چری QQ6 در دو مدل تولید و عرضه می شود که مدل اول با نام QQ611 مجهز به موتور 1.1 لیتری و مدل دوم با نام QQ613 مجهز به موتور 1.3 لیتری می باشند .. هر دو مدل پایه بنزین سوز هستند و پیش بینی می شود با ورود به کشور تلاش هایی مبنی برای دو گانه سوز کردن و یا پایه گاز سوز کردن این خودرو انجام شود .

 

مشصات فنی :

 

 

موتور

1.1 لیتر - SQR472F

1.3 لیتر - SQR473F

تعداد سیلندر

4

4

تزریق سوخت

16

16

حداکثر قدرت

67 اسب بخار

81.7 اسب بخار

حداکثر گشتاور

4000 دور در دقیقه

4500 دور در دقیقه

ظرفیت باک

45

45

مصرف در 100 کیلومتر

6.1

6.3

حداکثر سرعت

130 کیلومتر بر ساعت

160 کیلومتر بر ساعت

طول

3995 میلی متر

3995 میلی متر

عرض

1640 میلی متر

1640 میلی متر

ارتفاع

1520 میلی متر

1520 میلی متر

 

نوع ترمز

جلو دیسکی ، عقب چکشی سیستم های ABS و EBD بر اساس در خواست مشتری

جلو دیسکی ، عقب چکشی سیستم های ABS و EBD بر اساس در خواست مشتری

 

 

داخل خودرو :

 

ظرفیت اتاق خودرو از 500 لیتر تا 1000 لیتر قابل تغییر است وقتی صندلی های عقب خوابانده شوند .... نوع کنسول خودرو به گونه ای طراحی شده است که همه چیز به راحتی در دسترس باشد ، لازم به ذکر است چری در طراحی کنسول خودرو ها نیز صاحب سبک می باشد  ! روی کنسول QQ6 یک دیسپلی دی  وی دی مشاهده می شود البته در صورتی که قرار باشد این خودرو حدود 6 ملیون تومان قیمت گذاری شود ممکن است این امکانات و حتی شیشه برقی این خودرو جزو آپشن های آن قرار گیرند ..

نکته دیگر قابل توجه در مورد اتاق QQ6 نحوه ی قرار گیری کیلومتر شما خودرو است که در دید مستقیم راننده نیست و حتی ممکن موجب اختلال در رانندگی شود .

 

 

نمای خارجی خودرو :

 

 کمپانی چری از بزرگترین و برجسته ترین طراحان برای طراحی این مدل دعوت کرده ، چراغهای جلو این خودرو بر اساس طرح الماس طراحی شده اند و نوری ثابت دارند که رانندگی در شب را برای رانندگان آسان می کنند.. چراغ عقب نیز از ترکیب چراغ های روشنایی ، دنده عقب ، راهنما و مه شکن تشکیل شده است .

 

 

امنیت :

 

بدنه ی قدرتمند و دو ایربگ در جلوی خودرو از جمله فاکتور های ایمنی به کار رفته در این خودرو می باشند ، همچنین در تصویر زیر می توانید نحوه ی آرایش ایربگ ها را مشاهده کنید ، به احتمال زیاد این دو ایربگ نیز مانند برخی امکانات دیگر برای تعدیل قیمت خودرو جزو آپشن ها قرار می گیرند .

 

 

 

ایران خودرویی ها قیمتی حدود 6 میلیون تومان را برای این خودرو وعده داده اند و وزارت صنایع نیز در انجام این پروژه نقش به سزایی را ایفا می کند ، امید است که قیمت وعده داده شده با تغییرات کمتر از 1 میلیون تومان مواجه شود و برای بار دیگر مشکلات قطعه بهانه ای برای بالا بردن قیمت این گونه خودرو نباشد .

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!

 

 

سمند با موتور ملی (به زودی)

 

بالاخره بعد یک سال یه خبر مطمئن در مورد زمان استفاده از موتور ملی روی سمند به دستمون رسید ، قراره خط تولید این نسل از موتور ملی که با همکاری موسسه تحقیقات موتور آلمان تولید شده از مهر ماه آغاز به فعالیت کنه و تا پایان سال هم روی سمند نصب بشه ، سیستم این موتور پایه گازسوز است ولی قابلیت کار با بنزین رو هم داره ، این موتور EF7 نام داره ... 1700 سی سی حجم  و 110 اسب  بخار قدرت از مشخصات در دست این موتور ملی هستند...

این موتور بنا بر گفته های مسئولین اولین موتور مناسب گاز در کشور هست ، در سال 87 - 120 هزار و در سال 88  - 220 هزار موتور ملی در کشور تولید خواهند شد .

موتور ملی مصرفی کمتر از 8 لیتر در 100 کیلومتر دارد که در نوع خود بی نظیر و به عنوان اولین تجربه در تولید موتور تحسین بر انگیز است .

این در حالی است که موسسه تحقیقات موتور ملی ایران هم اکنون موتور 1.4 لیتری را در دست آزمایش  دارد و یقینا این موتور نیز به زودی به مرحله تولید انبوه و استفاده در خودرو های تولید کشور خواهد رسید .

طبق اعلام، ایران خودرو و سایپا از ابتدای مرداد تا پایان امسال اجازه تولید حدود 107هزار و 90هزار دستگاه خودرو بنزینی شامل محصولات تیراژ پایین خود را دارند تا شماره‌گذاری شوند و مابقی محصولات آنها تنها به صورت پایه گازسوز و یا دوگانه سوز با نصب کپسول و کیت گاز قابل شماره‌گذاری است. همین امر موجب شده که خودروسازان داخلی برای تولید خودروهای گازسوز و یا خودروهای بنزینی با مصرف زیر 6 لیتر در هر 100 کیلومتر به تکاپو افتند، زیرا براساس دستورالعمل جدید تولید خودروهای بنزینی با مصرف بالای 6 لیتر مستلزم اسقاط یک دستگاه و تولید هر خودرو بنزینی با مصرف بالای 10 لیتر مستلزم اسقاط دو دستگاه خودرو فرسوده است. بقیه خودروسازان (غیر از ایران خودرو و سایپا) نیز که حدود 20هزار دستگاه خودرو در سال تولید می‌کنند، با توجه به تیراژ پایین تولیداتشان باید برای شماره‌گذاری محصولات غیر گازسوز از ستاد تبصره 13 مجوز دریافت کنند.  

 

یک گام به جلو ... موفق باشید..!!